MindfulnessCON

 

Srdečně Vás zveme na prakticky zaměřenou konferenci MindfulnessCON Practice: Stress Management. Můžete se těšit na nejkvalitnější lektory z této oblasti a nabitý celodenní program, který bude složen výhradně z workshopů a reflektujících diskuzí. Konference se bude konat již 13. 5. 2017 od 9:30 do 19:00 v xPORT Business Accelerator.

Touto konferencí navazujeme na předešlou úspěšnou akci MindfulnessCON 2016, která byla jednou z prvních konferencí z oblasti mindfulness v České republice a na Slovensku. Na základě zpětné vazby od účastníků jsme se rozhodli spustit cyklus menších a prakticky zaměřených konferencí a naším prvním tématem bude zvládání stresu.

A na co se můžete hlavně těšit?

  • Intenzivní program: možnost vybrat si až 4 z 18 vypsaných workshopů, které jsou zaměřené na různé stresové situace (např. studium, výchova dětí, mezilidské vztahy, strach, apod.). Každý workshop Vám nabízí možnost poznat konkrétní metody, které budete moci následně aplikovat ve svém každodenním režimu.

  • Aktivní zapojení do průběhu programu: na začátku, v průběhu i na konci programu pro Vás budeme mít připravené vedené diskuse, během kterých budete mít možnost sdílet s ostatními své zkušenosti, postřehy i nejasnosti ohledně zvládání stresu i dalších souvisejících témat.

  • Networking s účastníky i lektory: nabízíme Vám možnost návštěvy networkingové sekce, kde se můžete snadno seznámit s účastníky i lektory na konferenci.

  • Oběd (výběr z vegetariánské a nevegetariánské varianty) i drobné občerstvení v ceně kurzu

  • Moderní a útulné zázemí

Nabízíme Vám tedy velmi nabitý program. Intenzitu si však každý z Vás může zvolit sám, neboť účast na jednotlivých workshopech je dobrovolná. Pro návštěvníky, kteří si zvolí volnější režim (např. si zaregistrují 2 - 3 workshopy) budeme mít připravený alternativní program více odpočinkového ražení.  

Intenzita celé akce je však kompezována kapacitou, která je omezena na 120 účastníků. Pokud tedy chcete mít místo na konferenci jisté, tak Vám doporučujeme provést registraci co nejdříve.  V níže uvedeném registračním formuláři se můžete rovnou přihlásit na jednotlivé workshopy. Snažili jsme se zpříštupnit preferované workshopy všem účastníkům. Každý lektor proto v průběhu dne vede  2 stejné workshopy. I přes toto opatření se však může stát, že se některý workshop naplní dříve. Místo ve čtyřech workhopech Vám však garantujeme.

Základní vstupné: 1190 Kč

Zlevněné vstupné (studenti, důchodci, matky samoživitelky): 790 Kč

ZOBRAZIT PROGRAM KONFERENCE

8.30 - 9.30 Registrace

9.30 - 9.50: Zahájení a úvodní sdílení

9.50 – 10.00: Krátká přestávka

10.00 - 11.30 Workshop 1
1. Jan Burian: Focusing: Jak prožívat emoce v těle, přijmout je a udělat z nich spojence
​2. Jana Kyriakou: Řeč těla a jóga smíchu
3. Marek Vich: Jak zvládat stres v mezilidských vztazích?
4. Dennis Morbin: Somatic Mindfulness: An embodied approach for being present, resilitent and joyful (Anglicky) 
5. Kevin Hawkins: How to manage stress in everyday life (Anglicky)

11.30 – 12.00: Přestávka / sdílení & reflexe

12.00 - 13.30 Workshop 2
1. Katarzyna Korda Jedzokova: Mindfulness pro lepší zvládání bolesti a strachu
2. Jiří Bréda: Stress! The game is over: Práce se stresem z pohledu gamifikace
3. Marek Vich: Jak zvládat stres v mezilidských vztazích?
4. Dana Buriánová: Život s dětmi bez stresu aneb jak využít mindfulness pro lepší zvládání rodičovství
5. Kevin Hawkins: How to manage stress in everyday life (Anglicky)

13.30 – 14.30 Přestávka na oběd

14.30 - 16.00 Workshop 3
1. Katarzyna Korda Jedzokova: Mindfulness pro lepší zvládání bolesti a strachu
2. Jiří Bréda: Stress! The game is over: Práce se stresem z pohledu gamifikace​
3. Jan Burian: Focusing: Jak prožívat emoce v těle, přijmout je a udělat z nich spojence
4. Jaroslav Chýle: Jak snížit stres pomocí programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)?

16.00 – 16.30: Přestávka / sdílení & reflexe

16.30 - 18.00 Workshop 4
1. Jana Kyriakou: Řeč těla a jóga smíchu
2. Dennis Morbin: Somatic Mindfulness: An embodied approach for being present, resilitent and joyful (Anglicky)
3. Dana Buriánová: Život s dětmi bez stresu aneb jak využít mindfulness pro lepší zvládání rodičovství
4. Jaroslav Chýle: Jak snížit stres pomocí programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)?

18.00 - 18.30: Závěrečné sdílení & reflexe
18.30 - 19.00: Závěrečná panelová diskuse

 

Lektoři

Marek Vich
WORKSHOP: Jak zvládat stres v mezilidských vztazích?

O lektorovi

Spoluzakladatel Mindfulness Clubu, lektor mindfulness a mentor. Zaměřuje se především na oblast mezilidských vztahů, rozvoje empatie a vůdčích dovedností. Společně s Honzou Burianem vyvinul program Relational Mindfulness Training (RMT), který pomáhá lidem rozvíjet mindfulness v mezilidské interakci a komunikaci. V oblasti mindfulness se také věnuje vědeckému výzkumu na VŠE v Praze. Praxe mindfulness je však především jeho osobní zálibou a intenzivně se jí věnuje na každodenní bázi. Více o Markovi: http://www.mindfulnessclub.cz/o-nas

O workshopu

Vztahy jsou častým zdrojem napětí a nepohody v našem životě. Setkání s nepříjemnými lidmi, prezentování před ostatními, vyjednávání, důležitý pohovor nebo zkouška - to vše můžeme považovat za mezilidské zdroje stresu. Na workshopu si vyzkoušíte metody rozvoje mindfulness v komunikaci, které se na řešení mezilidského stresu přímo zaměřují. Konkrétně se bude jednat o základní metody programu Relational Mindfulness Training (RMT), který se dle výzkumu na VŠE v Praze ukázala jako velmi účinná cesta pro snížení stresu.

Kevin Hawkins
WORKSHOP: How to manage stress in everyday life (Anglicky)

O lektorovi

Kevin je poradcem a trenérem projektu Mindfulness in Schools a zakladatelem programu Mind Well, který se soustředí na rozvoj vzdělávacích komunit skrze trénink Mindfulness a sociálně-emočních dovedností. V současné době pořádá semináře v Evropě, Americe, Asii i Africe. Dlouhodobě se specializuje na rozvoj mindfulness na školách a univerzitách. Nedávno dokončil  knihu „Mindful teacher, Mindful School: Improoving well-being in teaching and learning“, která bude vydána v nakladatelství SAGE v létě 2017. Více o Kevinovi: http://www.mindwell-education.com/

O workshopu

Studium a práce je často silným zdrojem napětí v našem životě. Kevin Vám představí řadu technik mindfulness, které pomáhají lidem po celém světě lépe psychicky zvládat práci, studium i veškeré další výzvy, které s tím souvisí. Společně si vyzkoušíte techniky zaměření na tělo, dech, reflexe motivace ke studiu i otevřeného dialogu. Jednotlivé techniky pak budete moci ihned aplikovat v každodenním životě.

Katarzyna Korda Jedzokova
WORKSHOP: Mindfulness  pro lepší zvládání bolesti a strachu

O lektorce

Lektorka mindfulness a psychoterapeutka s výcvikem a Kognitivně-behaviorální terapii (KBT). Pracuje v psychologickém centru KBT pro řešení závislostí, deprese a úzkosti a dlouhodobě se věnuje využití meditace mindfulness v individuální terapii i běžném životě. Do své práce ráda začleňuje terapii dobrodružstvím, prožitkové techniky a práci s tělem. Více k Katarzyně: http://www.mindfullife.cz/

O workshopu

Když jsme dlouhodobě ve stresu, tak naše tělo reaguje tenzí, tedy zvýšeným svalovým napětím, které může vést k chronickým bolestem. Stejně tak naše mysl, když je roztěkaná, rychleji podlehne psychickým "bolestem", tedy potížím jako je úzkost, nervozita či strach. Na workshopu se dozvíte, jak strach souvisí s bolestí a naučíte se, jak díky mindfulness technikám mít tyto nepříjemné stavy více pod kontrolou.

Jiří Bréda
WORKSHOP: Stress! The game is over: Práce se stresem z pohledu gamifikace

O lektorovi

Brain kouč a spoluzakladatel společnosti Mise HERo s.r.o. Věnuje se především zavádění herních prvků do vzdělávání. Na denní bázi spolupracuje s vrcholovými manažery i týmy, kterým pomáhá dosahovat vyšší efektivity. Jeho cílem je pomáhat organizacím, aby se stávaly lepším místem pro lidi. Společně se svými kolegy vyvinul metodu Playful Mind, která pomáhá rozvíjet naslouchání, empatii a leadership. Více o Jirkovi: http://misehero.cz/

O workshopu

Všudypřítomný tlak na výkon, vyžadovaná flexibilita a časté změny kolem nás mají negativní vliv na naši vyrovnanost, zvládání stresových situací a často vedou k psychickému i fyzickému přetížení či vyčerpání. Vyjdeme od základních gamifikačních principů a provážeme je s vnímáním stresových situací. Vyzkoušíte si, jak se dá se stresem kolem nás pracovat a jak v tom pomůže hra. Dozvíte se také, jak se na změny ve Vašem životě můžete připravit, jak můžete posílit svoji roli ve stresových situacích a přitom o sebe pečovat.

Jaroslav Chýle
WORKSHOP: Jak snížit stress pomocí programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)?

O lektorovi

Jaroslav se jako první v ČR stal kvalifikovaným lektorem programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR), přímo pod vedením samotných autorů programu v Centru pro mindfulness na lékařské fakultě Univerzity of Massachusetts. Dlouhodobě se věnuje józe, meditační praxi, studiu a výzkumu MBSR a dalších intervencí založených na tréninku mindfulness. Pravidelně pořádá osmitýdenní kurzy pro širokou veřejnost. Více o Jardovi: http://www.mbsr.cz/

O workshopu

MBSR je vědecky nejprobádanějším programem založeným na všímavosti nejen v oblasti zvládání stresu. Během workshopu budete mít možnost poznat jeho základní techniky. Vyzkoušíte si praxe všímavosti k dechu, jógy a body-scanu. Bude také prostor pro otázky a odpovědi. MBSR můžete znát z knihy jeho autora Jona Kabat-Zinna, "Život samá pohroma", která vyšla loni v češtině.

Jan Burian
WORKSHOP: Focusing - Jak prožívat emoce v těle, přijmout je a udělat z nich spojence

O lektorovi

Lektor mindfulness, psychoterapeut a spoluautor programu Relational Mindfulness Training (RMT). Obdržel doktorát na VŠE v Praze, absolvoval výcvik Sati terapie a účastnil se řady meditačních retreatů v ČR i v Zahraničí. Jako první v také v ČR úspěšně realizoval kurz mindfulness pro vězně ve Vinařicích. Pravidelně pořádá večery v přítomnosti v meditačním centru Lotus. Více o Honzovi: http://praveted.info/

O workshopu

Vyzkoušíte si jak zvládat vlastní emoce pomocí focusingu – psychoterapeutické metodě, která využívá principy mindfulness. Během focusingu zaměřujeme pozornost na oblasti našeho těla, ve kterých je projevují emoce a zároveň si respektem a zájmem všímáme, co nám emoce chtějí sdělit. Díky propojení těla a mysli tak můžeme svobodněji prožívat i emoce, kterých jsme se dříve obávali a potlačovali je. Focusing je tak velmi účinnou cestou pro zvládání stresu a emočně náročných situací.

Dana Buriánová
WORKSHOP: Život s dětmi bez stresu aneb jak využít mindfulness pro lepší zvládání rodičovství

O lektorce

Dana se věnuje aplikaci mindfulness v oblasti rodičovství. Jako lektor a konzultant pořádá prožitkové aktivity pro rodiny s dětmi, kde učí jak rozvíjet mindfulness v rodinném životě. Je také zakladatelkou a koordinátorkou soukromé mateřské školy založené na principech vědomého prožívání.

O workshopu

Na workshopu se dozvíte jak uplatnit mindfulness v rodičovství. Výchova dětí nemalou životní výzvou. Nabízí však možnost rozvíjet mindfulness, a to jak u sebe, tak u svých dětí. Tím je také možné postupně snižovat míru stresu v rodině a cítit tak více společné pohody. Vyzkoušíte si konkrétní, dětem přístupné, aktivity pro podporu sebeuvědomění a vědomého spolužití.

Dennis Morbin
WORKSHOP: Somatic Mindfulness - An embodied approach for being present, resilient and joyful (Anglicky)

O lektorovi

Dennis je zkušeným praktikujícím i lektorem mindfulness. Výuce mindfulness je věnuje více než 40 let, vedl semináře v USA, Kanadě, Japonsku a v různých zemích Evropy. V posledních letech se věnuje metodě “Somatic mindfulness”, kterou nám představí právě na MindfulnessCONu. Jako praktickující měl štěstí být dlouhodobým studentem u předních meditačních učitelů, zejména u Chogyam Trungpy. 

O workshopu

Na workshopu si vyzkoušíte metodu “Somatic Mindfulness”, která byla vytvořena Dr. Reginaldem Rayem - spoluzakladatelem a ředitelem oddělení buddhistických studií na věhlasné univerzitě Naropa v USA. Somatic mindfulness Vám pomůže dostat Vaši pozornost do těla. Díky tomu se můžete snadno dostat mimo omezení Vašich myšlenek a skutečně a naplno vnímat přítomné události. Tato metoda účinnou cestou k větší radosti, lepšímu zvládání stresu a posílení psychické pružnosti. Více o somatic mindfulness naleznete zde: https://www.dharmaocean.org/meditation/somatic-meditation/

Jana Kyriakou
WORKSHOP: Řeč těla a jóga smíchu (Body language and laughter yoga)

O lektorce

Jana má více než 20 let zkušeností s výukou pohybu pro děti, mládež a dospělé. Absolvování výcviku mindfulness v roce 2013 ji posunulo ještě blíže k porozumění komplexního zdraví těla a mysli. Je certifikovanou lektorkou Hatha jógy, Pilates, Jógy smíchu, mindfulness a programu EmbodyLoveMovement TM, zaměřujícího se na problémy "body-image" a sebe-přijetí. V současnosti Jana nabízí lekce jógy, Pilates a mindfulness ve studiu Namaste v Praze 6 a lekce tance a mindfulness pro děti a mládež v Mezinárodní škole v Praze (ISP). Více o Janě: www.bewellinstitute.com

O workshopu

Osvojíte si jednoduché a účinné techniky mindfulness, které Vám pomohou lépe vnímat Váš momentální fyzický, emoční i mentální stav, a umožní Vám přenést pozornost od negativních myšlenkových pochodů do přítomnosti. Naše tělo nabízí možnost účinného uzemnění do přítomného okamžiku a díky tomu nám nabízí možnost účinné úlevy od stresujících myšlenek. Tento workshop Vám ukáže jak na to. Pro zvýšení dobré nálady si také vyzkoušíte vybrané techniky jógy smíchu.