Chvilka pro sebe

Marek Vich - Chvilka pro sebe

CHVILKA PRO SEBE

Tato praxe je ideální volbou pro zahájení Vaší praxe. Začít s tímto cvičením je velmi snadné a jeho pravidelné opakování Vám může pomoci vybudovat si lepší vnímavost i nadhled v každodenních situacích.

V rámci „Chvilky pro sebe“ postupně zkoumáme tělo, dech, pocity a myšlenky. Rozvoj uvědomění v těchto čtyřech oblastech tvoří základ praxe mindfulness ve všech hlavních vědecky ověřených programech jako je MBSR (Kabat-Zinn 2013)  či MBCT (Segal, Williams & Teasdale 2003). Nyní máte možnost pustit se do této praxe také. Stačí si alespoň jednou denně pustit tuto nahrávku.

Co Vám toto cvičení může nabídnout?

  • Můžete si osvojit jednoduchou metodu pro zvládání stresu.
  • Zlepšit svoji vnímavost k každodenních situacích.
  • Učinit první a podstatný krok k zahájení Vaší praxe mindfulness.

Doporučení pro aplikaci cvičení

  • Tuto praxi lze provádět prakticky kdekoliv – doma, v práci během přestávky, či na záchodě, v MHD, apod.
  • Pro intenzivnější zážitek je dobré občas praxi zkusit v klidném prostředí, není to však nutností.
  • Zkuste praxi provádět alespoň jednou denně. Pak Vám začne přinášet podstatně více benefitů. Stačí 5 minut.

Nezapomeňte, že principem praxe je přijmout cokoliv, co zažíváte jako součást Vaší zkušenosti. Ruch v našem okolí, bolavá místa na těle, nebo nepříjemné pocity - to vše můžeme přijmout jako součást cvičení

O autorovi

Marek Vich je lektor mindfulness a spoluzakladatel Mindfulness Clubu. Společně s Janem Burian také vytvořil program Relational Mindfulness Training (RMT), jehož kurzy navštěvují převážně manažeři, studenti a učitelé. V oblasti mindfulness se také věnuje vědeckému výzkumu na VŠE v Praze. Praxe mindfulness je však především jeho osobní zálibou a intenzivně se jí věnuje na každodenní bázi.