Yoga Nidra (Uvolnění těla a kvalitnější spánek)

Yoga Nidra (Uvolnění těla)

Jóga nidra je specielně vedená meditace v leže, u které se můžete cítit skoro jako byste spali. Navozuje maximální uvolnění, ale vaše vědomí zůstává bdělé.

Co se děje během jógy nidry v našem mozku? Víceméně téměř totéž, jako u zdravého spánku. Jóga nidra umožňuje našemu nervovému systému uvolnění díky posunu do klidnějších vln mozkové aktivity. Záměrem jógy nidry není během ní usnout, ale zůstat bdělí. Ale pokud usnete, i tak vám tato praxe bude přínosem. A’t již bděle budete poslouchat mé instrukce či ne, ve vaší mysli je část, která je vždy bdělá a ta můj hlas uslyší. Nemusíte se tedy o nic úporně snažit.

Proč není účelem jógy nidry usnout? Usnout můžete. Ale bdělost a následování instrukcí umožní vašemu nervovému systému prožít kompletní uvolnění a regeneraci tím, že projdeme jednotlivé mozkové vlny, jako ve fázích spánku. Je to takový nácvik na přirozený spánek. Nidru tedy můžete praktikovat kdykoliv během dne, anebo i večer před usnutím. Studie potvrzují, že pravidelná praxe jógy nidry zlepšuje kvalitu spánku a tím i celkový zdravotní stav.

O autorce:

Jana Kyriakou již přes 20 pomáhá lidem, aby je nebolelo tělo a aby si svého těla více vážili. Pomáhá dospělým, dětem a mladistvým regulovat své emoce a stres, lépe spát, relaxovat a užívat si v životě více radosti, lehkosti a smíchu. Je lektorkou mindfulness, jógy, jógy smíchu, pilates a tance. Jana je členkou Mindfulness Clubu a zakladatelkou BeWell Institutu (www.bewellinstitute.com).